Inbjudan till Medlemsutbildning del 1

Sedan flera år erbjuder Socialdemokraterna en medlemsutbildning i 3 delar, och arbetarekommunen ansvarar för att arrangera del 1 och 2. Medlemsutbildning är ett av de viktigaste verktygen för medlemmarna i vårt parti. Vår medlemsutbildning är också ett viktigt instrument i byggandet av en stark folkrörelse och därmed ett starkare parti. Genom att i grupp få chansen att diskutera och få insikter om politik, ideologi, historia och hur partiorganisationen fungerar, får du som medlem bättre verktyg för delaktighet, engagemang och ett aktivt medlemskap i partiet.För en samhällsförändrande folkrörelse är bildningen central. Med ökade kunskaper och insikter om hur saker förhåller sig, föds några av de viktigaste ingredienserna i ett förändringsarbete. Man växer som medlem och får på så sätt bättre förutsättningar att tillsammans med andra påverka samhällsutvecklingen.

I del 1 av medlemsutbildningen diskuterar vi de grundläggande värdeorden i vår ideologi. Du får en förståelse för vår historia, vår organisation samt hur folkrörelsen fungerar och dess styrka. Utbildningen är en bra grund för såväl nya medlemmar, som för våra förtroendevalda då den även innehåller diskussioner om ledarskap, facklig-politisk samverkan, samt förhållandet mellan partiorganisationen och de förtroendevalda.

Utbildningen genomförs som en helgkurs, 9-10 mars (heldagar). Exakta tider meddelas anmälda deltagare efter anmälningstidens slut.

Plats: ABFs lokaler (Gräsdalsgatan 15)
Kursledare: Ingela Wretling, Mikael Sjövall och Inga-Maj Thyberg.
Anmälan: Senast 28/2 till anna.dahlen.gauffin@karlstad.se

Deltagarna förväntas delta under hela kursen. Har man inte möjlighet att vara med hela tiden är vår rekommendation att man går kursen vid ett annat tillfälle.

Ange i din anmälan följande:

· Namn.

· Kostpreferenser, dvs. har du några allergier etc. som vi behöver veta om

· Något annat som vi behöver veta?

Det finns 25 platser till respektive utbildning, så först till kvarn gäller. (Min antal för att kurserna ska genomföras är 10 deltagare).

Genom att skicka in din anmälan godkänner du att vi spara dina personuppgifter.

Utbildningen sker i samverkan med ABF.