Linda Larsson (S) tar plats i SKR:s styrelse

Tisdagen 21 mars samlades 451 ombud från kommuner och regioner på Münchenbryggeriet i Stockholm för att välja ny styrelse för Sveriges Kommuner och Regioner, SKR. Linda Larsson (S), kommunstyrelsens ordförande i Karlstad, valdes in som ersättare i styrelsen.

– Jag är så tacksam för den här möjligheten! SKR är en viktig arena för att föra fram lokala och regionala åsikter på ett nationellt plan. Alla kommuner och regioner i hela Sverige är medlemmar och det innebär naturligtvis att vi är en stark röst i samhällsdebatten, säger Linda Larsson och fortsätter:

– Här finns också strålande möjligheter till kunskapspåfyllnad och nätverkande vilket skapar mervärde för både Karlstad och Värmland.

Linda Larsson har tidigare suttit i flera beredningar inom SKR; Kultur-och fritidsberedningen, Beredningen för tillväxt och regional utveckling och nu senast som ordförande för Beredningen för hållbar omställning.