100 dagar med Karlstads grönröda styre

Lördag 28 januari fyller Karlstads grönröda styre (S, C och MP) 100 dagar! Under dessa dagar har vi hunnit med massor med saker som ska göra Karlstad till en ännu bättre kommun att leva och verka i.

Bland annat har vi beslutat att göra kulturskolan avgiftsfri. Vi vill ta bort minutstyrningen i hemtjänsten och istället satsa på en tillitsbaserad styrning. Vi har infört fria arbetsskor för kommunal personal som behöver det. Vi ser till att det fortsatt blir ett badhus i Vålberg. Vi satsar på stärkt elevhälsa och feriearbete från årskurs nio och stärker det miljöstrategiska arbetet i barn- och ungdomsnämnden och vård- och omsorgsnämnden. Vi har sett till att ledamöterna i ungdomsfullmäktige blir arvoderade. Vi har gett barnfamiljer med försörjningsstöd 500 kronor extra per barn inför julen. Vi öppnar upp musiksalarna i kommunen så att föreningar och andra ideella grupper kan hyra dem.

Full fart de första 100 dagarna alltså! Nu jobbar vi på och fortsätter att arbeta för karlstadsbornas bästa.