Ordföranden har ordet

Jag vill tacka alla som planerade och deltog i valvinnarfesten som vi hade på Teburu för ett par veckor sedan tillsammans med våra nya koalitionspartners Centerpartiet och Miljöpartiet. Vilken trevlig kväll vi hade! För att vi ska få ett tillitsfullt och gott samarbete som håller över tid, och mer än en mandatperiod, är det viktigt att vi lär känna varandra politiskt men också som personer. Samtal, dialog och diskussioner kommer att behöva föras i många olika frågor framöver. Ibland diskuteras och avhandlas frågor i nämnd- och fullmäktigegrupp men ibland behöver vi också lyfta frågor till våra respektive partier för förankring, diskussion eller beslut.

I partierna finns ett brett engagemang hos medlemmar och vi har många aktiva S-föreningar och grupper som driver på olika politiska frågor. Det är bra! Tänk dock på att om man vill ha medverkan på möten från tjänstepersoner på en kommunal förvaltning så glöm inte att gå vägen via den nämndens ordförande/gruppledare för att undvika missförstånd.

Nu kör vi vidare in i mandatperioden där vi äntligen styr i både Karlstad och region Värmland. Det känns väldigt bra att få färga kommunen och regionen såväl röd som grön!