Studier

Välkommen att gå medlemsutbildning hos Socialdemokraterna i Karlstad!!

Har du inte gått nån medlemsutbildning hos oss så är det dags nu!

Utbildningar hösten 2021:

Medlemsutbildning del 1 Grundläggande – Socialdemokraterna, en folkrörelse blir till. I denna del av medlemutbildningen diskuterar vi de grundläggande värdeorden i vår ideologi. Du får en förståelse för vår historia, vår organisation samt hur folkrörelsen fungerar och dess styrka.

Medlemsutbildning del 1 kommer att genomföras med sex kvällsträffar mellan kl. 18.00 & 20.30 under de här datumen. 9/11, 23/11, 7/12, 15/12, 11/1, 25/1. Ingela, Mikael och Inga-Maj är kursledare. Utbildningen är sex träffar och missar man mer än en gång så är vår rekommendation att man går kursen vid ett annat tillfälle.

Medlemsutbildning del 2 Fortsättning – Ideologi, historia och organisation. I denna del får du en introduktion till kommunikation och opini­onsbildning. Vi fortsätter lära om historia, organisation och ideologi. Du får bland annat en bättre förståelse för hur klass, kön och andra maktstrukturer påverkar oss.

Medlemsutbildning del 2 kommer att genomföras med sex kvällsträffar mellan kl. 18.00 & 20.30 under de här datumen. 30/11, 14/12, 11/1, 25/1, 8/2, 22/2. Birgitta, Stefan och Anna är kursledare. Utbildningen är sex träffar och missar man mer än en gång så är vår rekommendation att man går kursen vid ett annat tillfälle.

Just nu kan utbildningar vara antingen digitala eller fysiska vi får se vad vi har för restriktioner under hösten.

Studiecirklar under hösten 2021:

• Motionsskolan.
  • Att vara kyrkopolitiker.
  • Vad är socialdemokrati? En cirkel på fyra träffar. Kommer att köra 26/10, 9/11, 16/11 och 23/11. Birgitta Gauffin är cirkelledare. Anmälan till ombudsmannen: karlstad@socialdemokraterna.se

Har du frågor hör av dig till Lars-Erik på arbetarekommunen, se nedan.

Anmälan:

Ange i din anmälan följande:

• Namn.
  • Vilket av kurstillfällena du vill gå på.
  • Kostpreferenser, om vi har fysiska träffar, dvs. har du några alleriger etc. som vi behöver veta om i den stund det .
  • Något annat som vi behöver veta?

Skicka din anmälan till: karlstad@socialdemokraterna.se

Genom att skicka iväg din anmälan godkänner du att vi spara dina personuppgifter.

Vid frågor, kontakta:

Lars-Erik Soting på tel. 070-3783766 eller mail: karlstad@socialdemokraterna.se