Grönröda budgeten klubbad!

Hurra! Efter tre timmar debatt röstade kommunfullmäktige på torsdagskvällen igenom vår grönröda budget. Det betyder bland annat att elevhälsan får mer resurser, personalen inom vård och omsorg får fria arbetsskor, kulturskolan blir avgiftsfri, elever i årskurs nio får feriejobb, att det fortsatt kommer att finnas badhus i Vålberg och att det blir ett nytt vårdboende på Kronoparken. Dessutom lägger vi 10 miljoner kronor på mellanstadiet och högstadiet, för att se till att fler klarar skolan.

Den grönröda budgeten innehåller också satsningar på klimat- och miljöfrågorna genom flera olika investeringar och att vi ska anställa personal med miljöstrategisk kompetens på kommunens största förvaltningar.

Budgetbeslutet betyder även att vi kan göra en riktad satsning på barnfamiljer som har försörjningsstöd. En satsning som kan betyda så mycket som 1 325kr i månaden för vissa familjer.

Den grönröda budgeten i sin helhet kan du läsa här: https://www.socialdemokraternakarlstad.se/…/ny-budget…/