Resurscentrum motverkar ensamhet bland äldre

Till Resurscentrum i Karlstad kan du som är 65 år eller äldre komma för att få stöd och hjälp i din vardag. Men du kan också gå dit för att äta en god bit mat och träffa andra människor. Ett socialt nav för 65-plussare, helt enkelt. Härom veckan besökte oppositionsråd Linda Larsson och vård- och omsorgsnämndens 1:e vice ordförande, Monica Gundahl Resurscentrum, som är så mycket mer än bara ett hus.

Genom Reusurscentrum anordnas en rad olika aktiviteter som man kan delta i, för att till exempel komma ut från sitt hem och träffa andra människor. Resor, kulturevenemang, musikstunder och mycket annat finns att välja på.

Till exempel finns i Resurscentrums regi 14 stycken träffpunkter runt om i kommunen, dit man kan gå för att fika, umgås, eller lära sig något intressant.

– De bedriver en fantastisk verksamhet här och jag är imponerad över hur de lyckas erbjuda ett så varierat utbud. Men även hur många frivilliga Karlstadsbor det faktiskt finns som vill hjälpa till, säger Linda Larsson

Behöver du eller någon du känner komma i kontakt med Resurscentrum? Kontakta dem här, så får du veta mer om vad de kan göra för just dig.