Politisk sekreterare/ kommunikatör

Socialdemokraterna i Karlstads kommun söker politisk sekreterare /kommunikatör. Vi söker Dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom kommunikation och delar Socialdemokraternas värderingar. Du kommer att arbeta i ett team bestående av två kommunalråd och ytterligare en politisk sekreterare. Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir att utveckla målgruppsanpassad strategisk kommunikation på olika plattformar. Tjänsten kräver att du har kompetens att själv producera material, även film. Du kommer också att vara strategisk rådgivare för våra förtroendevalda i press- och medierelationer inkl. sociala medier. Som politisk sekreterare arbetar Du med omvärldsbevakning kopplat till kommunens verksamheter, du tar fram olika former av politiska underlag samt är behjälplig med att skriva motioner, interpellationer, debattartiklar mm. Du är en person med samhällsengagemang som vill se förändring. Du är självgående, serviceinriktad och analytisk och gillar ett högt tempo där dagen inte alltid blir som du planerat. Tjänsten är en visstidsanställning i kommunen, politiskt tillsatt befattning, enligt kommunallagen. Tjänstgöringsgrad är heltid. Varaktighet: 1 år med möjlighet till förlängning, dock längst t.o.m. 2022-12-31. Tillträde och lön enligt överenskommelse. För ytterligare information om tjänsten, kontakta kommunalråd Linda Larsson, 054-540 12 89 eller kommunalråd Anders Tallgren, 054-540 10 45. Välkommen med din ansökan bestående av CV, personligt brev och något exempel på egenproducerat grafiskt material och/ eller film till: Karlstads kommun, kommunalråd Linda Larsson, senast 2019-01-25. E-post: linda.larsson@karlstad.se